Neděle 22.3. 2009

Jerusalém

Po 2 krásných dnech v Ein Gedi ráno vyrážíme směr Jeruzalém. Kousek od Ein Gedi ještě nakupujeme kosmetiku značky Ahava vyrobenou z Mrtvého moře. Je zde přímo podniková prodejna. Dále pokračujeme po již známé silnici 50, přes Palestinu do Jeruzaléma. Cestou míjíme značně zničené palestinské vesnice nebo možná utečenecké osady, ale to není poznat. V Jeruzalémě máme dost značný problém najít Olivetskou horu, na které má být umístěn náš další hostel. Zkolabovala nám totiž navigace a orientace v auty, doslova přecpaném Jeruzalému je velmi těžká. Postupně jsme projezdili snad všechny kopce a centrum než se nám podařilo najít Olivetskou horu

Olivetská hora

a na ní hotel  Mount of Olives Hotel  (cena 620Kč os/noc se snídaní). Hotel vlastni Palestinci, ale nemáme žádný problém a domluva v angličtině je pohodová. Cena ubytování je vzhledem k lokalitě naprosto perfektní.

Památník Yad Vašem - památník obětí a hrdinů holocaustu v Izraeli

Odpoledne vyrážíme pěšky do Jeruzaléma a pak hledáme spojení k památníku Yad Vašem. O této návštěvě je těžké něco napsat, protože zážitky z návštěvy Pamětní dvorany a hlavně z Památníku dětí jsou opravdu traumatizující. Možná jenom zajímavost, že při vstupu do areálu se nás ptal pán z ochranky, odkud jsme a po té co jsme řekli, že jsme Češi, nám odpověděl, že Čechoslováci a Američané jsou vždy vítáni. Asi ještě památka na Československou poválečnou pomoc Izraeli. Navečer jsme se ještě podívali do „starého města“ a pak šli na Olivovou horu na večeři. To jsme ale neměli dělat, protože místní „přátelský“ Palestinec - majitel restaurace, nám sice uvařil vynikající jídlo, ale přinesl k němu bez našeho vědomí asi 30 druhů salátů. Výsledkem byla cena asi 320 NIC a to se ještě domáhal spropitného. No nic, alespoň se nám podařilo auto přeparkovat na chodník přímo před hotel